ראשי / הידרופדיה / מונחי תאורה ופוטוסיזנתזה

מונחי תאורה ופוטוסיזנתזה

כולם יודעים שישנה מערכת יחסים חשובה ומשותפת בין הצמחים לבין תאורת השמש. תאורת השמש היא זו שאחראית למהלך תקין של פוטוסינתזה (הטמעת אור- תהליך בו חומרים אי אורגניים משמשים כחומר גלם לבנית חומר אורגני תוך כדי ניצול אנרגיית האור. כלומר המרת אנרגיית האור לאנרגיה כימית). כמובן שישנם תהליכים שהצמח צריך להשלים וכך למעשה ישנו "ריקוד טנגו" בין הצמח לבין אור השמש. בשנים האחרונות נכנסו נורות הלד לחיינו והן משמשות גם כתחליף תאורה לגידול צמחים.

Photosynthetic Photon Flux Density (PPFD)
תאורה לצמחים שונה מתאורה לבני אדם. אנרגיית האור הנמדדת עבור בני האדם נמדדת ביחידות לומן (Lum). אור אנרגיה לצמחים לעומת זאת נמדד כקרינה פוטוסינתזה פעילה (Par) – האור נמדד כצפיפות שטף פוטון עם יחידות של μmol/s-m2. הספקטרום המתאים לרוב הצמחים נע בכיוון ה 400-700 ננומטר, רב הפוטונים בספקטרום הנ"ל נספגים ע"י הצמחים ותורמים לפוטוסינתזה.
(Par) Photosynthetic Active Radiation
מציין את טווח רצועת הגלים של קרינת השמש מ 400 עד 700 ננומטר שבהם הצמחים יכולים להשתמש ולייצר פוטוסינתזה. פוטונים בעלי גלי אור קצרים נוטים להיות בעלי אנרגיה גבוה מאוד ויכולים להסב נזק לרקמות אך עם זאת מסוננים ע"י גז האוזון באטמוספירה, ואילו גלי אור ארוכים אינם בעלי אנרגיה גבוה בכלל כדי לאפשר לפוטוסינתזה להתרחש
(µmol) MicroMol
הגדרה של מיקרומול ל"מול". מיקרו מול היא יחידת מידה המוגדרת 10 בשישית של "מול" (כל מול שווה למליון מיקרומול). יחידות מדידת צפיפות השטף.
(Criׂ) Color Rendering Index
זהו למעשה מדד כמותי ליכולתו של מקור אור לחשוף את הצבעים של עצמים שונים בהשוואה לצבעם המקורי, כלומר מודד את רמת איכות האור (השפעת הנורה וצבעה על מראה האובייקט המואר).
(DLI) Daily light Integral
ערך המתאר את מספר הפוטונים הפעילים בפוטוסינתזה המציפים מרחב של מ"ר. ערך זה מודד את הקרינה הפעילה (Par) במשך יממה.
(Lum) Lumens
מודד את כמות האור הכוללת הנראת לעין אנושית מנורה או מכל מקור אור אחר כגון: נר, פנס וכו….


 



	
	
0
סל קניות
  • אין מוצרים בסל הקניות, מוזמנים להוסיף :-)