ראשי / הידרופדיה / חשיבות בדיקת הנקז

חשיבות בדיקת הנקז

מדוע כל כך חשוב לבדוק את הנקז?
אחת לתקופה (לפחות פעם בשבוע, שבועיים) מומלץ לבדוק את רמת המוליכות ואת רמת החומציות במי הנקז על מנת להבין מה המצב בסביבת בית השורשים, וכדי למנוע בעיות כגון: ריקבון שורשים או חוסר / עודף בחומרי הזנה שונים (דשנים).
בדרך כלל אם רמת החומציות גבוה במי הנקז יותר מאשר בתמיסת ההשקיה (5.8-6.2) זה אומר שהצמח משתמש בחומרי הזנה בצורה יעילה (במיוחד בחנקן).
דבר זה מתרחש בדרך כלל בתהליכי הצמיחה והפריחה המוקדמים (שבועיים לתוך הפריחה). סימן זה נורמלי להתפתחות הצמחים בצורה בריאה. לעומת זאת, שרמת החומציות בנקז נמוכה יותר, זוהי אינדיקציה לכך שישנן בעיות באזור השורש.
באופן כללי רמת חומציות pH נמוכה בנקז מצביע על כך שלצמח ישנן בעיות עם השימוש בחומרי ההזנה באזור השורשים. בעיות אפשריות נוספות יכולות להיות פתוגניים כמו fusarium או pythium (סוגי פטרת הגורמות למחלות).
נקז pH נמוך מתרחש בדרך כלל כאשר אזור השורש רטוב מדי והשורשים יושבים בלחות וריקבון כבר זמן רב מדי. כל חומר אורגני באזור השורש יכולים להחמיר את תנודות ה-pH.
לכן יש לשמור על רמת חומציות תקינה לכל אורכו של הגידול כדי למנוע אי ספיחת מינרלים או מחלות שונות.
כשרמת המליחות גבוה במי הנקז יותר מאשר בתמיסת ההשקיה (לדוגמה: מי ההשקיה 1.4 Ec לעומת 2.1 Ec בנקז) זה אומר שישנה הצטברות מלחים גבוה באזור בית השורשים ולכן מומלץ לשטוף את ביתי השורשים ולהימנע מהצהבה ומשריפת קצוות העלים).
לעומת זאת שרמת המלחים נמוכה בנקז לעומת מי ההשקיה יש צורך ולהעשיר את כמות הדשנים בתמיסת ההשקיה.
בעיקרון רמת ה- Ec המומלצת היא מה שנכנס זה מה שיצא כלומר אם השקנו ברמת מוליכות 1.4 יצא לנו מהנקז 1.4 Ec.

0
סל קניות
  • אין מוצרים בסל הקניות, מוזמנים להוסיף :-)