ראשי / הידרופדיה / גידול קנאביס הידרו ביתי – Indoor

גידול קנאביס הידרו ביתי – Indoor

גידול הידרו ב Indoor
מאז ומעולם אנו תלויים בחקלאות ובאימא אדמה. בחלוף השנים למדנו לגדל את המזון וצמחי המרפא שלנו ומצד שני ומבלי שנשים לב גם להרוס אותם. למדנו לייצר דשן, להדביר חרקים ומזיקים והכל כדי שלא יחסר לנו דבר. כך לאט לאט התפתחה התעשייה החקלאית, מהחקלאי הביתי המגדל לו ולמשפחתו ועד לחוות החקלאיות המסוגלות להאכיל ולדאוג לערים שלמות דבר המצריך המון אנרגיה ולפעמים גם הרס סביבתי לא קטן. בימים אלו נשמע קול הקורא: "חזרה למקורות", כלומר יותר ויותר אנשים רוצים לגדל בעצמם ולעצמם את האוכל וצמחי המרפא שלהם ובכך למעשה לדאוג ולשלוט בכל מה שנכנס לנו לגוף, אך לצערנו לא לכל אחד יש גינה ופיסת אדמה לעיבוד ולגידול צמחים מה גם שעיבוד האדמה דורש המון אנרגיה והשקעה. כאן נכנסת ההידרופוניקה וגידולי הפנים, גידולי InDoor (גידול מקורה, גידול בתוך הבית). למעשה בשיטות ההידרופוניקה השונות אנחנו יכולים לגדל תוצר חקלאי מבלי לצאת מהבית. על ידי שימוש בציוד המחקה ומדמה את תנאי הטבע בצורה נכונה ואופטימלית נוכל להגיע לתוצרת חקלאית איכותית ושופעת וכל זה מבלי שנדאג לעיבוד האדמה. למעשה בשיטות הגידול ההידרופוני וה- InDoor אפשר לגדל בקומות וכך לנצל את הגובה לצורכנו האישיים וכל זאת מבלי להשתמש בחלקי אדמה נרחבים ובאדמה בכלל. את השמש יחליפו נורות שונות, כאלו המתאימות לשלבי הצמיחה או כאלו המיועדות לפריחה. ישנן גם נורות המתאימות הן לצמיחה והן לפריחה, נורות אלו נקראות נורות משולבות ספקטרום Dual Spectrum. את האוויר, רמת הלחות, אספקת החמצן והפחמן הדו חמצני יספקו מאווררים ומפוחים ליצירת סירקולציה, כמו כן נשתמש במפוחים/ מאוררים וכו'.. להכנסה ויציאה של אויר מתוך ולתוך חדרי הגידול. נשתמש במחוללי וסופחי לחות לבקרה מלאה של רמת הלחות/ והיובש באוויר וכמו כן נשתמש במיזוג האוויר כדי לייצר סביבת טמפרטורה אופטימלית. את האדמה יחליפו מצעי גידול מנותקים כגון:  קוקוס פרלייט, קוביות שתילה העשויות צמר סלעים, כדוריות חרסית מותפחת המוכרת גם בשם הידרוטון ומצעים נוספים שונים. את הגשם יחליפו מערכת אוסמוזה הפוכה המייצרת מים הנקיים ממינרלים.
שימו לב: במי ברזים ישנם מינרלים בכמות שלא תמיד מתאימה לגידול צמחים באופן מושלם ולכן שימוש במי אוסמוזה והוספת דשנים הידרופוניים מביאים עימם לתמיסת השקיה אופטימלית. ניתן גם להשתמש במערכת השקיה אוטומטית המועשרת בדשנים כדי לדאוג להשקות את הצמחים בזמנים קצובים על מנת לפטמם.
כלי נוסף וחשוב הוא מדיד רמת החומציות (pH) המודד את רמתה במכלי ההשקיה. רמת ה- pH המומלצת הנה בטווח של 5.8-6.2. השליטה בגידול יכולה להיות כמעט אבסולוטית. למעשה המגדל משחק תפקיד של זה השולט בטבע, זה שמחליט מתי חורף ומתי קיץ, כמה זמן אור ביממה וכמה זמן חושך, מהי כמות ההשקיה וכו'. מכיוון שהגידולים נעשים בתוך חדרי גידול סגורים ומכיוון שכל התנאים מבוקרים הרי שתנאי הטבע החיצוני אינם אלו המשפיעים באופן ישיר על גידול InDoor. השיטות ההידרופוניות מגוונות מאוד אך הרעיון הוא די זהה לכולן, למעשה ישנה פעולה מחזורית של מי ההשקיה, ברגע שמערכת ההשקיה נכנסת לפעולה היא למעשה משקה את הצמחים וכל עודפי הניקוז חוזרים למיכל ההשקיה להשקיה נוספת. אחת השיטות המוכרות בהידרופוניקה הנה שיטה הנקראת DWC) deep water culture) והיא עובדת כך: ממלאים דלי במים ודשנים ומאזנים את רמת החומציות, במכסה הדלי מייצרים חור שבתוכו נכניס עציץ רשת, את העציץ נמלא בהידרוטון. במקביל נחבר משאבת אויר כשאת אבן האוויר נניח בקרקעית הדלי של תמיסת ההשקיה. נחבר בין המכסה לדלי, ונחבר את המשאבה לחשמל. פעפוע רסיסי המים ופיצוצן של בועות האוויר הן אלו המשקות את הצמחים ומעשירות התמיסה בחמצן. כעת צמחים שהונבטו מבעוד מועד בקוביות צמר סלעים נשתלים בתוך העציץ עם ההידרוטון ופה למעשה סיימנו. כמובן שיש צורך להוסיף מים ודשנים כשמפלס המים הולך וקטן הרי הצמח ניזון מאותה תמיסה. שימו לב שכמות המים בדלי לא תעבור את עציץ הרשת הנמצא במכסה. הדליקו את הנורה ל 18 שעות אור לתקופה של צמיחה ומאידך הדליקו הנורה 12 שעות אור כדי לחקות את תקופת הפריחה. את הנורות יש לשים בגובה של כ- 30 ס"מ בממוצע (תלוי בעוצמת הנורה וסוג הרפלקטור). יש להדליק את מכשירי האוורור ולייצר סביבה נעימה לפי הזנים והצמחים אותם אתם מגדלים. כמובן להעשיר את המים בדשן ולאזן חומציות ולשים לב להתפתחות של הצמח ולכל דבר חריג שהצמח מפתח או מסמן לנו. היתרון של ההידרופוניקה וגידול בתוך חדרים סגורים הוא ביכולת שלנו לגדל צמחים חד עונתיים במשך כל השנה,  צמצום שטחי האדמה (מגדלים בקומות), חיסכון במים ושליטה מלאה בכל התנאים המיועדים לגידול הצמחים מה שמביא אתו תפוקה גדולה יותר מהחקלאות המוכרת.
השיטה ההידרופונית כל כך מתקדמת שנאס"א הביאה אותה לתחנות החלל.
0
סל קניות
  • אין מוצרים בסל הקניות, מוזמנים להוסיף :-)