ראשי / הידרופדיה / הידרופוניקה- עשה זאת בעצמך

הידרופוניקה- עשה זאת בעצמך

הידרופוניקה - עשה זאת בעצמך

הדרך לגדל צמחים בשיטות הגידול ההידרופוניות השונות.
לפניכם שיעור בסיסי:
יש להנביט זרעים או לייצר ייחורים (קחו את הזמן, תהליך זה יכול להמשך גם שבועיים ואף יותר…בזמן שאתם ממתינים זה הזמן הטוב ביותר לבנות את חללי הגידול).
השתמשו בזרעים או ייחורים מזנים וגנטיקה איכותית. דאגו שהטמפרטורות בבית השורשים תהיה סביב ה- 22 מעלות.
הרכיבו את אוהל הגידול ודאגו לפתחי אוורור האחד להכנסת אויר והשני להוצאת האוויר (האוויר הנכנס יהיה בחלקו התחתון של חלל הגידול ואילו היוצא בחלקו העליון) מומלץ שהאוויר היוצא יהיה חזק בהספקו מהאוויר הנכנס.
דאגו לחלל גידול נקי ואסתטי כך קל יותר לעבוד. שימוש באקונומיקה אינו מומלץ.
שימו לב שאין זליגת אור מחלל הגידול החוצה ולהפך.
מומלץ עוד בטרם הכנסנו שתילים להדביר בצורה אורגנית למניעת מזיקים ומחלות נוף. בחרו את שיטת הגידול הרצויה והתאימו את מצע הגידול והדשנים הרצויים לכל שיטה ושיטה:
שיטת Run To Waste: מומלץ להשתמש במצע גידול הידרו- קוקוס ובדשני  Coco A+B.

שיטת N.f.t: מומלץ להשתמש במצע גידול הידרו – צמר סלעים ו/או פרלייט ובדשני Hydro
.
שיטת Flood and Drain: מומלץ להשתמש במצע גידול הידרו- הידרוטון, טוף או פרלייט ובדשני Canna Aqua Vega+Flores.

שיטת אירופוניקה
: מומלץ להשתמש במצע גידול הידרו- צמר סלעים ובדשנים הרלוונטיים.

למגדלים בתערובות אדמה יש אפשרות להשתמש בדשנים מינרלים או אורגנים וזאת כמובן לפי בחירתכם.
התאימו נורה לפי ההספק ולפי שלבי הגידול (נל”ג לפריחה ומטאל הלייד לצמיחה). ישנן גם נורות משולבות ספקטרום המתאימות לשני השלבים גם יחד. זכרו גם להתאים את אוורור לנתוני החדר.
נורת 1000 וואט מתפזרת בצורה האידאלית בשטח של 150*150 ס”מ, נורת 600 וואט מתפזרת בצורה האידאלית בשטח של 110*110 ס”מ – נורת 400 וואט בשטח של 90*90 ס”מ ונורת 250 וואט בשטח של 70*70 ס”מ.
את הנורות נניח מעל ל”ראש” הצמח בסביבות ה- 70 ס”מ או 25 ס”מ תלוי בעוצמת הנורה ובסוג הרפלקטור.
הזמנים בצמיחה: 18 שעות אור, 6 שעות חושך.
זמני הפריחה: 12 שעות אור, 12 שעות חושך (מומלץ להשתמש בטיימר).
שימו לב: אסור בשום אופן להפריע במהלך החשיכה ולהדליק אור!!!
קחו לתשומת לבכם שצמח מכפיל ואף מרבע את גודלו בתקופת הפריחה ולכן יש לקחת בחשבון את גודל חלל הגידול ואת כמות העציצים.
השתמשו בזנים זהים של צמחים. רצוי לטפל בצמחים כך שהם יגיעו לאותו גודל וזאת כדי למנוע מהצמחים להילחם על האור במקום לנווט את האנרגיה ליצירת פרי.
יש לשמור על טמפרטורה של עד 28 מעלות מקסימום כשהנורה דולקת ו- 20 מעלות כשהיא כבויה.
את הלחות נשמור בסביבות ה: 35 – 75 אחוזים תלוי בגודל הצמח ובחלל הגידול (השתמשו במד טמפרטורה לחות)
התאמת האוויר מתבצעת כך: אורך*רוחב*גובה = קו”ב החדר, מכוון שאנו רוצים שהאוויר יתחלף כל שלוש דקות בממוצע אנו נכפיל פי 20 או 30 למחמירים (20 פעם בשעה החלפת אויר או 30 פעם בשעה). תוצאה זו מתייחסת לכמות האוויר היוצא המומלץ, אך עם זאת יש צורך להתייחס גם למיזוג האוויר, לכמות הנורות ולעצמתן.
את האוורור יש להפעיל 24 שעות ללא הפסקה,
אלא עם כן החלטתם להשתמש במערכות Co2.
במקרה של שימוש בפחמן דו חמצני האוויר יופעל רק כשמערכת הפחמן תכבה ותפסיק לפעול.
מומלץ: רגע לפני כניסת הצמחים לחלל הגידול ערכו יום שלם של בדיקות למערכות ולבדיקת האקלים. בצורה כזו תוכלו לקבל אינדיקציה ולהבין אם ישנן תקלות במכשור מבעוד מועד או האם ישנן בעיות של אקלים בחדר הגידול הדורשים טיפול גם כן. שתלו את הצמחים בעציצים המתאימים וזכרו שגודלו של בית השורשים משפיעה בצורה ישירה על גודלו של הצמח ועל ניצול חלל הגידול.
הכינו את תמיסת ההשקיה באופן הנ”ל: הוסיפו מי אוסמוזה למיכל ההשקיה והוסיפו את הדשנים הבסיסיים הרצויים (רק לאחר שערבבתם אותם), ערבבו את תמיסת ההשקיה עם הדשנים ומדדו את רמת המוליכות (בעזרת מד ec), יש לאזן את התמיסה לרמה הרצויה (דללו או העשירו את התמיסה לפי הצורך ולפי טבלאות הדשנים). אזנו את רמת החומציות (בעזרת מד ph). הידרופוניקה: 5.8 עד 6.2 ואילו באדמה 6.5 – 7.
עכשיו אפשר להוסיף את שאר תוספי הדישון. מומלץ שתמיסת ההשקיה תנוע סביב 22 מעלות צלסיוס. השקו את הצמחים  מספר פעמים ביום (בשעות האור), בצורה כזו נפטם את הצמחים.
לאלו שמבינכם המגדלים באדמה השקו לפי הצורך (בדרך כלל השקיה אחת ליום יומיים ). העשירו את תמיסת ההשקיה בחמצן (שימו לב- ישנם חברות שאינן ממליצות להשתמש במשאבת אויר) ודאגו למשאבת סירקולציה (מומלץ להשתמש במשאבה לצורך ערבוב התמיסה ובכך למנוע משקעים ודגירה של יתושים).
בדקו את הצמחים על בסיס יומיומי קבוע ושימו לב עם התפתחו סימנים לא רצויים כגון הצהבה או כתמים.
סימנים אלו דורשים טיפול לפי הצורך ע”י הוספת דשן, שטיפת מצע הגידול, הדברה וטיפול בעומס החום.
קציר: הצמח משקיע את מרב האנרגיה שלו ליצירת הפירות והגדלתם בשלושת השבועות האחרונים לפריחה ולכן לא מומלץ לקטוף את הפירות שלא במועד ולתת לצמח לסיים את כל התהליך גם כשנראה שהצמח מפסיק לגדול פיזית אין זה אומר שהוא מפסיק לייצר פרי. הרעיון הוא ליצור תנאים טבעיים ואופטימליים לצמחים כדי שיוכלו להתפתח, לגדול, לצמוח ולפרוח בצורה הטובה ביותר וכל זאת בעזרת ניטור ושימוש במכשור ייעודי.
 

 

0
סל קניות
  • אין מוצרים בסל הקניות, מוזמנים להוסיף :-)